Köpvillkor

 

1. Allmänt

Man måste vara minst 18 år för att handla här hos oss. Om du är under 18 år krävs målsmans tillstånd innan du beställer. Alla priser är inkl. moms. Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige och det finns svensk bruksanvisning i digital form när produkten så kräver det. Bruksanvisningen hittar man under respektive produkt på vår hemsida eller genom att skicka oss ett epostmeddelande.  Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.

Vi reserverar oss mot skrivfel, slutförsäljning och prisförändringar.

 

2. Leveranstid

Normal leveranstid är 1-2 arbetsdag från det att vi har mottagit betalning, om produkten finns på lager, men kan vid hög orderingång vara 2-5 arbetsdagar. Finns inte produkten i lager anges ett ungefärligt antal dagar innan vi får in produkten i lager. Vid Lagerstatus: beställningsvaror kontaktar vi er för mer information om leveranstid.
Vi reserverar oss för slutförsäljning och för ändrade villkor hos våra leverantörer samt för eventuella prisfel/prisändringar som kan ske. Vid försenad leveranstid så har kunden rätt att häva köpet och vi betalar tillbaka beloppet inom 20 dagar.

3. Bekräftelse

När vi mottagit Er beställning skickas en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Sparar orderbekräftelsen vid eventuella kontakter med Kundtjänst.

4. Betalningsalternativ

Det finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan.

 Alt 1. Förskottsbetalning till Bankgiro

Ordern betalas till Bankgiro: 5259-6228 ange order/fakturanumret som referens. Tar ca 1-3 arbetsdagar extra innan vi har mottagit betalningen och kan leverera era produkter.

 Alt 2. Kortbetalning

Önskar man betala med Visa eller Mastercard gör ni detta direkt på vår hemsida.  Väljer ni att betala med kort kan vi leverera er order omgående.

 Alt 3. Faktura (avgift 29kr)

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Betalningsvillkor 14 dagar från att vi skickar er beställning från oss. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning genomförs och leverans sker endast till folkbokförd adress och till personer som är över 18år. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Vid delbetalning tillkommer 29 kr i månatlig aviseringsavgift och 19.90% i ränta. Minsta beloppet att betala per månad är 100kr. Väljer ni att betala genom faktura kan vi leverera varorna omgående. Tänk på att betala fakturan i tid…

Alt 4. Direkt betalning

Man kan betala direkt från sin Internetbank och fungerar med Sverige 4 största banker. Väljer ni att betala med direktbetalning så kan vi skicka varorna direkt.

5. Frakt & Leverans

Leverans sker med PrivPak (Schenker), DHL eller Posten, fraktkostnad visas i ”Gå till Kassan”. Beställer ni produkter för mer än 990kr (prover, väskor, hygienservetter, doftljus och tvättsvampar, vitaminer och mat under 100kr  räknas ej) så bjuder vi på frakten med DHL / Privpak inom Sverige.  I vissa fall är det av frakttekniskt bättre att skicka med Posten än DHL/Privpak vi kommer då ändra ert valda fraktsätt, detta innebär ingen extra kostnad för er utan bara snabbare leverans.

6. Retur & Ångerrätt

Man har rätt att ångra sitt köp inom 60 dagar. Ångerfristen börjar gälla den dag du mottar dina varor.

För att ångerrätten ska gälla, måste varan vara i sitt ursprungliga skick. Returporto står kunden för. Innan retur måste ni kontaktar oss så vi kan lösa det på bästa sätt. Skicka returer så det går att spåra försändelsen, VisageOnline kan inte ansvara för för transportörens försumlighet. Vid byte av vara tillkommer en frakt. Glöm inte att emballera returförsändelsen väl.

Ångerrätten är ej tillämplig för företag, produkter som är beställningsvaror, produkter med bäst före datum.

Vid godkänd retur återbetalas pengarna för produkten.

7. Reklamation

Skulle varan vara skadad, saknad eller felaktig måste reklamation göras. Reklamationen görs genom att kontakta VisageOnline. Om en vara är felaktig eller fel expedierad står vi för returfrakten vilket kommer återbetalas till kund vid godkänd retur. Vid reklamation är det viktigt att man kontaktar oss omgående och man sparar kartongen som produkterna skickades i.

Vid reklamation tillämpas konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se

 

Produktens ytterförpackning (produktens emballage)  är till för att skydda produkten under transport. Skadad ytterförpackning (produktens emballage) godkännes därför ej som reklamation. Produkterna kan i vissa fall skickas utan kartong tex. pga. frakt tekniska själ.

 

Vi reaktion på någon produkt gäller olika regler för olika märken, det är dock viktigt att man tar en bild på reaktionen och kontaktar oss omgående, genom att maila oss bilden, ordernr och vilken produkt som gav reaktionen.

 

8. Ej uthämtade paket.

Om du inte kan ta emot paketet vid leverans eller inte hämta ur ditt paket på utlämningsstället, så måste ni kontakta oss så vi kan lösa det på bästa sättet. Sänds den tillbaka utan att kunden hämtar ut det så debiteras man en kostnad på 295 kr, för frakter och embalage.

9. Säkerhet

Vi använder SSL (Secure Socket Layer) (https://) som är industristandard för ett protokoll för säker överföring av data via Internet. När sidan använder SSL visas ett hänglås i webbläsaren.

10. Prover

När du beställer någon hudvårdprodukt från oss så har du möjlighet att beställa kostnadsfritt prov på önskad produkt. Proverna är markerad som kostnad 0kr och finns inte för alla produkter. Max ett prov per vanlig hudvårdsprodukt som man köper. Vissa produkter/märken har inga prover tex Jane Iredale & Youngblood vi gör dessa då själva som en service till er kunder, så ni kan se färgen osv. De prover som vi gör själva beställs som vanligt under respektive produkt. Ett prov räcker till oftast till en behandlingar, dock så är tanken med prover att man ska ”känna” på produkten. Skulle det kostnadsfria provet som ni beställer vara slut så ersätter vi det med annat prover. Alla våra leverantörer tar betalt för visa eller alla deras prover, vi lägger inte på något extra på proverna utan priserna som vissa prover har, är det vi betalar.

11. Bäst före datum

De flesta produkter som har solskydd har oftast en bäst-före-datum. Före datumet  är solskyddet garanterat vad som anges på förpackningen. Efter denna bäst-före-datum så minskar solskyddsfaktorn väldigt sakta. Bäst-före-datumet gäller alltså solskyddet och inte krämen. På produkten finns information om hur länge den är hållbar efter öppnandet, normalt är 6,12,24 månader. Något att tänka på är att när man första gången har öppnat produkten så börjar solskyddet att brytas ned, alltså samma sak som händer efter bäst-före-datumen. En produkt med solskydd ska man inte lägga på hyllan för framtida bruka, utan den ska börja användas så fort som möjligt för bästa solskydd.  Alla våra produkter har minst 4 månaders Bäst-före-datum om inget annat anges.

12. Övrigt

Vi rekommenderar att ni beställer prov eller rådfrågar en hudterapeut innan ni beställer om ni inte tidigare har använt hudvårdsprodukten. Bilder på färger på smink kan variera mot det verkliga utseendet beroende på att olika skärmar visar färgerna lite olika.

Man kan endast använda ett erbjudande (Gåva / Rabatt) per beställning.

Minsta ordervärdet är 116 kr, men man kan ändå slutföra beställningen dock tillkommer en minsta orderkostnad på 29 kr.

I vår butik i Varberg säljs produkterna till ordinarie priser, det går inte hämta produkter där och personalen kan inte svara på frågor angående Internetbeställningar utan  kontakta oss enklast på e-post eller genom telefon.

13. Tvist

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.