Vanliga frågor med svar

 

Hur lång tid tar det innan jag får varorna?

Beställningar som beställs innan klockan 11:00 och där alla produkter finns i lager skickas samma dag. Vi skickar alla beställningar med DHL / PrivPak (Schenket) eller Posten. Paketet hämtas ut på närmsta ombud. Tänk på att vi inte skickar er beställning innan vi har mottagit betalning.

Hur kan ni hålla så låga priser? är varorna äkta?

Vi har låga omkostnader och har inga dyra butikslokaler osv, detta gör att vi kan på Internet hålla ett lågt pris. Alla varor är äkta och kommer från respektiver leverantör. På tex. Dermalogicas produkter så finns det ett äkthetsbevis, ett litet hologram-klistermärke. Detta intygar att varan är äkta.

Hur fungerar det med DHL/PrivPak?

DHL/Privpak fungerar ungefär som posten. Vi skickar varorna till det utlämningsstället som du väljer vid beställningen. När paketet är skickat till er får ni ett mail från oss med ett ”trackingnummer” och en länk där man kan följa paketets väg. När paketet kommer fram till utlämningsstället skickar DHL/Privpak er ett löpnummer med till er e-postadress alt. SMS. Har ni inte hämtat ut paketet på ett tag så skickar privpak ut ett sms. Löpnumret används för att hämta ut paketet.

Behöver jag logga in för att kunna handla?

Nej det behövs inte… När du lagt önskade varor i varukorgen så klickar du på knappen ”Till Kassan” där anger du dina uppgifter. Men vill du ändå skapa kontot innan så klicka här.

Kan jag beställa prov på en produkt?

Önskar du prov på en specifik produkt så kan du beställa det under själva produkten, finns inget prov där så har vi inget prov på produkten. Kostnadsfria prover får man beställa ett prov per vanligt vara man köper. Ett prov räcker i vanliga fall till en behandlingar men är mest för att ”känna” på produkten. Skulle det kostnadsfria provet som ni beställer vara slut så försöker vi ersätta det med annat prov.

Hur fungerar det med Fri Frakt?

Beställer man varor för över 990kr så bjuder vi på en fri frakt med DHL / Schenker PrivPak.  Prover, väskor, hygienservetter, tvättsvampar och vissa andra produkter räknas ej med.

Hur fungerar det med att betala mot faktura?

Genom att välja ”Betala mot faktura” så får man med varorna en faktura. Fakturan betalas inom 14 dagar från att vi har skickat varorna mer information om betalningen finns på fakturan.

Kan man dela upp betalningen?

Genom att välja ”Delbetalning” under betalnings alternativet ”betala mot faktura” så får man en faktura (se ovan fråga) denna fakturan kan man dela upp betalningen genom att betala minst 100kr + expeditionsavgift (29kr)+ ränta i månaden. Mer information finns på fakturan.

Hur fungera bäst före datumen på produkter med solskydd.

De flesta produkter som har solskydd har oftast en bäst-före-datum. Före datumet  är solskyddet garanterat vad som anges på förpackningen. Efter denna bäst-före-datum så minskar solskyddsfaktorn väldigt sakta. Bäst-före-datumet gäller alltså solskyddet och inte krämen. På produkten finns information om hur länge den är hållbar efter öppnandet, normalt är 6,12,24 månader. Något att tänka på är att när man första gången har öppnat produkten så börjar solskyddet att brytas ned, alltså samma sak som händer efter bäst-före-datumen. En produkt med solskydd ska man inte lägga på hyllan för framtida bruka, utan den ska börja användas så fort som möjligt för bästa solskydd.  Alla våra produkter har minst 4 månaders Bäst-före-datum om inget annat anges.

Är någon av varorna testade på djur?

Inga av de märken vi säljer är testade på djur.

Har VISAGE online någon hudterapeut som jag kan rådfråga?

Ja visst, skicka ett mail till info@visageonline.se. Anger du lite kort vad det gäller och telefonnummer så kontaktar vår auktoriserade hudterapeut dig. Vill ni hellre ringa så går det bra, ring då vår på 0340-55 07 00

Utför ni några behandlingar?

VISAGE har en hudvård & skönhetssalong i Varberg där vi utför behandlingar, klicka här för att titta på vilka behandlingar vi utför. Tänk på att priset för produkterna på skönhetssalong inte är samma som på VISAGE Online och att det inte är möjligt att avhämta en beställning gjord på VISAGE Online där, personalen kan inte heller svara på frågor angående Internetbeställningar utan kontakta oss enklast genom e-post eller telefon.